Шановні відвідувачі, щиро вітаємо Вас на офіційному веб-сайті Ковельської районної державної адміністрації!
 
 
 
 
   
Реформа освіти: не кількість, а якість

Реформа освіти: не кількість, а якість
Попри те, що стартував Першовересень, на території області продовжується процес оптимізації малокомплектних шкіл, адже потрібно створити рівні умови для здобуття учнями направду якісної освіти. Важливим є і розуміння того, що процес реорганізації є незворотним. Загалом, реорганізація малокомплектних шкіл дає можливість учням не ізольовуватися  від соціуму, а бути його повноцінними учасниками.

51 школу реорганізовано…
Окрім того, однією із найвагоміших підстав для реорганізації, на сьогодні, залишається рівень отриманої учнями освіти, адже в малокомплектних школах він значно нижчий, а відтак, по закінченню школи учням важко вступити до вищого навчального закладу для здобуття омріяної професії.
На початок 2015/2016 навчального року в області функціонувало 149 малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів, із яких 48 – ЗОШ І ст, 53 – ЗОШ І-ІІ ст, 48 або 32 % від загальної кількості – ЗОШ І-ІІІ ст (в Україні – 24,3%).
У 2015 році відповідно до вимог чинного законодавства рішеннями районних рад, розпорядженнями районних державних адміністрації оптимізовано 23 загальноосвітні школи І ступеня, у тому числі призупинено діяльність 9 та ліквідовано 14.
На початок 2016/2017 навчального року функціонуватиме 115 малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів, а саме: ЗОШ І ст – 20, ЗОШ І-ІІ ст – 49, ЗОШ І-ІІІ ст – 46.
Станом на 22 серпня 2016 року за рішеннями органів місцевого самоврядування реорганізовано 51 ЗНЗ.  Зокрема, закрито 25 ЗОШ І ступеня, 1 – ЗОШ –І-ІІ ступенів, реорганізовано шляхом пониження ступеня 2 ЗОШ І-ІІІ ступенів та 4 ЗОШ І-ІІ ступенів. Майже 450 учнів цих шкіл отримають доступ до якісної освіти у навчальних закладах, які мають більш досконалу навчально-матеріальну базу, – в опорних школах.
На початок цього навчального року лишається 115 малокомплектних шкіл. Рішення про їх закриття мають прийняти органи місцевого самоврядування відповідно до вимог чинного законодавства.
«Вважаю, що діяльність шкіл потрібно забезпечити навіть за умови місцевого фінансування. Але процес не повинен бути якимось рубіжним: поставити завдання, закрити, реорганізувати. Потрібно говорити про постійну роботу, пов’язану зі створенням системи освіти, яка дає можливість отримати гідний рівень знань. Думаю, проблему мало чисельних шкіл до кінця 2017 року вирішимо повністю, зокрема й щодо автобусів, доведення діток, інфраструктурних проектів. Головне, аби ніхто на цьому не спекулював і не робив політики. Мало чисельні школи, де сім, вісім чи дванадцять учнів – це вчорашній день», – наголосив голова облдержадміністрації Володимир Гунчик в ефірі телеканалу «Нова Волинь» у передачі «Про головне з Володимиром Гунчиком», що вийшла 27 серпня 2016 року.

Вчителі «на біржу» не пішли…
Поряд із оптимізацією шкіл  постало питання працевлаштування вчителів, яке нині знаходиться на постійному контролі управління освіти, науки та молоді облдержадміністрації. Під час процесу реорганізації ЗНЗ області вивільнилося 111 педагогів, із них 11 сумісників. Із цього числа 9 осіб закінчили свою трудову діяльність і 91-а особа працевлаштована. На обліку в центрі зайнятості наразі не перебуває жодного вчителя.
Разом із тим відомо, що у поточному році внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів, якими затверджено положення про освітній округ із метою наповнення опорних шкіл та створення конкурентного навчального середовища. До постанови внесені такі  ключові поняття, як «Опорна школа», «Філії».
Передбачається, що буде одна юридична особа –  опорна школа,  до складу  якої  ввійдуть філії.  Опорні загальноосвітні навчальні заклади будуть оснащені сучасною матеріально-технічною базою, зокрема, кабінетами фізики, хімії, біології, географії, математики, навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням тощо.

Індивідуальна форма навчання не можу бути масовою…
Окрім того, реформа освіти – це ще й можливість остаточно впорядкувати ситуацію щодо індивідуального навчання. Логічно, що такою формою отримання знань, коли учитель йде до учня, повинні користуватися ті, хто має проблеми зі здоров’ям. Реальна ж картина зовсім інша. Як свідчить волинська статистика, більшість учнів «надомників» – здорові.
«Проблему індивідуального навчання вважаю більшою, аніж функціонування малочисельних шкіл тому, що у нас майже три тисячі діток навчаються за цією програмою. Ми близько сорока мільйонів гривень витрачаємо щорічно на їх навчання. У мене є великі сумніви, що рівень знань відповідає тому рівню, який є хоча б у початковій малокомплектній школі. Разом із тим, близько 600 діток не можуть змінити форму навчання із об’єктивних причин, тому держава та влада забезпечить навчання цих діток за індивідуальними програмами. Що стосується інших дітей – ми будемо думати протягом 2016-2017 навчального року, як змінити для них форму навчання, забезпечити доїзд до школи для того, щоби вони дійсно були частиною великого колективу і відчули себе повноцінними учасниками учнівського життя», – висловився Володимир Гунчик у програмі.

Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

   



Онлайн путівник

 
Телефон: (03352) 5-22-16
Тел/Факс: (0332) 77-29-59
Адреса: 45000 м. Ковель,
вул. Незалежності 73
 
Веб-студія «Терен» © Copyright Ковельська районна державна адміністрація